tisdag 1 juli 2008

skitbordskitliv

jag panikmöblerade om i lägenheten för att få plats med ett skrivbord jag köpt för pengar jag inte har. det blev inte alls som jag tänkt, och nu vill jag bara gråta.

jag orkar inte just nu.
och nu ska jag ställa tillbaka allt precis som det var innan.

jag sitter på riktigt och gnyr jag vill inte ha det såhär, det var inte det jag tänkte
som ett jävla barn.

jag orkar inte gå ner i källaren.
jag orkar inte lyfta teven en jävla gång till.
jag orkar inte med tanken att jag köpt det där jävla bordet som inte passar.
känner mig misslyckad.

bordet står nu i källaren och kommer stå där tills jag flyttar.
jag hatar det. jag hatar att jag köpt det med förhoppningen om att det skulle bli bra när det bara kommer stå i en källare tills det faller sönder.

Inga kommentarer: