onsdag 16 juli 2008

medelmåtta

tänker på att jag måste komma på vad jag ska göra med mitt liv.
jag vill verkligen göra någonting, hitta vad jag tycker om och bli bäst på det.
jag saknar att vara bra på någonting.

jag har alltid varit strukturerad och målmedveten, och nu när jag inte längre har mål att uppnå känns tillvaron lite lätt meningslös. jag är så rädd att jag aldrig kommer komma på vad jag ska göra. att hela min personlighet och tillvaro kommer försvinna till ett tråkigt kontorsjobb.

3 kommentarer:

Read me. Watch me. Be me. sa...

Fast det finns en fördel med tråkiga kontorsjobb - de försörjer en rätt väl medans man försöker komma på vad man vill bli/göra.

Och jag tror inte så många bara "vet" vad de vill göra. Jag tror att de flesta av oss prövar oss fram, och att det man vill göra/bli kommer att variera genom livet. Alltså, man fortsätter utvecklas, förhoppnigsvis.

Om du hade alla förutsättningar i världen, vad skulle du göra precis just nu, om du fick välja?

pinsamt tyst. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
pinsamt tyst. sa...

ag försöker också se det så, och jag är jätteglad att jag har jobb. Men så omger man sig med människor man inte har något gemensamt med, som är femton år äldre. Allt småprat och stela leenden, alla som fastnat och jobbat med samma sak i tjugofem år. Jag tror att det är lätt hänt. Om jag bara visste vad jag ville skulle jag kunna slappna av och låta det ta femton år, men jag har ingen aning. Jag önskar helt enkelt att jag varit mer estetisk lagd, men det har jag aldrig varit. jag har aldrig varit inspirerad till att göra något, bara gjort för att jag kan (typ matematik i gymnasiet, kul liksom!).

Men det är inte så mycket att göra åt heller. Hellre jobba och vara lite vilsen än att ta ut alla csn-terminer på någon utbildning man inte vill läsa, även om det lockar ibland, bara för att ha en titel (moget).