onsdag 22 oktober 2008

träning

jag skulle ha tränat i morse men någon kom och knackade på min dörr och istället blev det promenad och gott kaffe, nu är jag hemma igen och tänker att jag borde göra saker som är roliga istället för nyttiga (eller helst roliga och nyttiga). jag menar, träna, hur kul är det i jämförelse med fint sällskap? jag känner mig lite skadad. dels för att jag vill få valuta för mitt dyra gymkort. dels för att jag vill träna bara för sakens skull. jag märker knappt någon skillnad, går definitivt inte ner i vikt, oavsett om jag tränar fyra dagar i veckan eller inte alls och lever allmänt osunt. det är inte direkt motiverande, men jag bryr mig inte så värst. ändå får jag dåligt samvete när jag inte tränar. hur kul är det liksom? så bara för att jag är bortrest i helgen och bara hunnit träna en gång vill jag typ hetsträna efter jobbet för att sen åka på middag, och göra samma sak imorgon för att sen åka till västkusten. inte så roligt. men jag lär göra det ändå.

Inga kommentarer: