fredag 10 oktober 2008

hos mamma och pappa

fortsätter på rödvinet och det känns fint.min familj är fin. en konversation, pappa pratar om nollningen på teknis, jag avbryter: förlåt, apropå säl, kan vi prata om lasses sälväst när du är klar? okej bra.
sen fortsätter pappa prata tills han är klar. sen pratar vi om sälvästen (ja deras vän använder sälVÄST!!). och min familj. är fin. vi kan prata nu och skratta men sen frågar mamma om pojkvännen och göteborg och jag låtsas som inget och syster viskar snälla ord när mamma inte ser och klappar mig på benet. sen dricker jag mer vin och svingott lyxkaffe och snart ska jag åka tillbaka innanför tullarna och fortsätta drickandet med minst lika fina vänner.

imorgon klockan ett kommer tåget in. innan var jag nervös och hade ont i magen, nu ingenting, rödvinet gör helt enkelt sitt. imorgon ska jag skriva en hel rapport av någon anledning. men jag planerar att rödvinssova så länge som möjligt, vakna snygg osv osv

ps, ja jag är lite full. klockan åtta. det är två hundar här som busar och jag vill sno hem minst en av dem

Inga kommentarer: