måndag 13 oktober 2008

jag vet inte varför jag känner att jag måste förklara och eller försvara men det gör jag:

jag vet att alla menar väl, men jag måste poängtera att det inte enbart är dåligt. att han inte enbart är dålig. för det är han verkligen inte. vi fungerar olika, tänker olika, säger saker på olika sätt. han löser inte problem som jag, och det gör mig galen ibland, men det betyder inte att mitt sätt är det enda. han försöker, och jag ser det ofta inte. jag vet att han gör sitt bästa, det han tror underlättar mest, för oss. och jag vet att vi vill det lika mycket, men att vi hanterar det på olika sätt.
jag klarar mig utan honom men jag vill inte behöva göra det, inte ännu, när jag vet att det fortfarande kan bli bra. för det vet jag.

jag tror verkligen att vi kommer lösa det.
slutar jag tro på det, så gör jag slut.

(tack för att ni kommenterar.)

2 kommentarer:

A sa...

du vet nog bäst. det är ju i din kropp hjärnan och hjärtat sitter.
och ja, vädermässigt.

Read me. Watch me. Be me. sa...

Det är ju underbart! Och alldeles galet insiktsfullt, men det vet du hoppas jag.

Dessutom är det så att har man en blogg så får man spy ur sig precis vad man vill och hur ofta man vill. Alla som läser fattar ju (hoppas jag) att det bara är den enas sida man tar del av.