lördag 23 augusti 2008

facebookstatus: is tycker synd om sig själv.

på riktigt.
det för att en timmes studier per dag plus resa hem gör att jag inte hinner till jobbet jag verkligen tycker om, och måste säga upp mig. därför måste jag flytta till en håla eftersom jag inte har råd att pendla EN TIMME från stockholm varje morgon. jag kommer inte få bo i min fina söderetta som jag bara haft i två månader, och älskar. med andra ord har jag inte råd att bo och plugga, eftersom sj tar 100 kronor enkel resa. det innebär 200 kronor för tre timmar studier, trots att det ligger en timme hörifrån. sj, jag HATAR er.
jag hatar verkligen det här. jag hatar att saker och ting aldrig löser sig för mig. hej självömkan, men jag gillar inte livet just nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

usch vad jobbigt, det är den det stora nackdelen med att vara student. själv brukar jag alltid tänka på hur grymt bra det kommer bli sen, när jag är klar och tjänar massvis med pengar (pfft, jag kommer säker sluta på ett skitjobb i vilket fall).

hoppas det löser sig för dig.

pinsamt tyst. sa...

ja jag försöker tänka så, det är bara sååå mycket pengar för inget. och så funkar ingenting, så tycker jag synd om mig själv. men utbildningen verkar helt fantastiskt bra (dock ej klassen) så jag håller ut tills vidare. tack för peppen! alla akademiker kommer säkert i slutändan hamna på skitjobb..

Read me. Watch me. Be me. sa...

Nej, man hittar bra välbetalda jobb till slut, jag lovar! Men det kommer inte på en gång. Om utbildningen verkar fantastiskt bra är det klart du ska gå den. Var är den? Finns det inga alternativ till att flytta? När ni kommit iång kanske du hittar några i klassen som vill carpoola? Ligger det norrut? Kolla Upptåget i så fall! (billigare än SJ) Berätta mer så kan du kanske få fler tips från dina fellow readers :)

pinsamt tyst. sa...

Den ligger i Eskilstuna, egentligen inte så långt, bara dyrt. Alla andra stockholmare har flyttat dit, men jag tänker inte göra det än i alla fall. Jag har kollat alla alternativ, men det finns nästan inga.. men det löser sig. På något sätt.