torsdag 5 juni 2008

sova

överraskande nog så kunde jag inte sova när jag bestämde mig för att sova hemma, i roomies säng, och inte i min egen. trots öronproppar och ögonmask. är så nära på att somna, sen sekunden innan går min puls upp i jagvetintevad och så är jag klarvaken. är ingen fara inatt ändå, lade mig på soffan och läste palahniuk, blev gäspig och försökte igen. det var för en timme sedan. funderar på att börja om med samma procedur, men jag blir bara stressad av att ligga där och veta att klockan tickar och ju senare det blir, desto mer förstörd blir min morgondag. och varje gång jag inte kan sova tror jag att det innebär att mina så kallade sömnsvårigheter kommer tillbaka, vilket stressar ännu mer. men, inga tårar och ingen panik som det brukar vara. och klockan är bara ett än så länge. jag somnar när jag somnar, och somnar jag inte så kommer jag sova bra imorgon natt när jag sover bubbelfull och glad, i en skön säng på andra sidan stan.

1 kommentar:

Allt... sa...

löser sig alltid till slut. Sömnen är värdefullare än man tror. Det lär man sig när man ligger där sömnlös på nätterna. Hehe