lördag 28 juni 2008

hybris.

jag är på riktigt nervös över att min pojkvän eller någon annan jag känner på riktigt skulle hitta hit. jag tycker att den här bloggen är alldeles för opersonlig, för opersonlig för att vara läsvärd. men samtidigt är den alldeles för personlig och avslöjande. en person som känner mig skulle förstå att jag är jag baserat endast på "pinsamt tyst", eller att jag flyttat fram och tillbaka, eller att jag tycker om lyxfällan och så vidare. jag vill kunna uttrycka mig helt utan självcensur, det var det som var syftet med det här från början. och jag har inga problem med att vara självutlämnande anonymt, men när någon sammankopplar det med min 'riktiga' personlighet blir det jobbigt. ännu jobbigare när jag lämnar ut andra (fastän det, igen, inte säger någonting för en okänd). det är en svår balans. ju mindre jag lämnar ut om mig själv, desto mindre givande och intressant är skrivandet. och samtidigt, ju mer jag lämnar ut, desto mer nervös blir jag.
HYBRIS.

Inga kommentarer: