fredag 14 november 2008

idag är ingen bra dag

usch ni vet när allt bara känns dåligt, när man själv känner sig dålig, på precis allt. en sån dag har jag idag, en sån vecka. jag är trött och småsjuk och har varit det i över en månad nu. jag går helt per automatik nu. skola, jobb, äta, träna, serier, sova, åka tåg. och det enda jag tänker hela tiden är ungefär är detta allt? är det här de bästa åren av mitt liv? och jag hör ju hur otacksamt det låter men jag känner så. skyller på mens och kanske grå höst, men det är nog lite för enkelt.
jag måste ha någonting att se fram emot. vad som helst, det räcker med något litet som skiljer sig från min vardag just nu. men jag orkar inte ens ta tag i något, är för trött, för omotiverad. och så fortsätter det. är så t r ö t t på mig själv, och vad gör man när man själv är problemet?

Inga kommentarer: