tisdag 30 december 2008

snälla säg någonting som håller mig kvar

nu sitter jag ensam på att café på andra sidan jorden och längtar hem, jag vet inte ens varför, jag bara gör det, har en klump i magen och undrar varför folk åker till australien, varför åker man till australien? har flugit jag vet inte hur många gånger och bott på massa hotell sovit dåligt i lika många sängar, och jag längtar som sagt hem fast klumpen i magen är där för jag kommer på mig själv med att undra vad har jag ens att komma hem till? och min släkt får mig att känna mig som en jobbig tonåring för att jag inte vill följa med till stranden, jag gillar inte sol och bad, jag vill ha ryssland kultur kanske till och med snö! många saker har varit bra också, förstås, jag har skrattat mycket med mina systrar, varit i hong kong, fotat, läst böcker men just nu känner jag för att gråta för jag inte saknar min egen pojkvän fastän jag vill men jag ser inte vår framtid längre och jag har förlikat mig med det, jag har vant mig av honom och jag hatar det, och jag vet ju att jag innerst inne inte vill något annat än att bara vara med honom var som helst hur som helst men det verkar ju vara omöjligt, australien-göteborg är inte längre än stockholm-göteborg och jag är ledsen
sen läser jag era bloggar och årssammanfattningar och ni är så fina allihopa och jag känner mig inte alls lika ensam längre, jag hoppas bara att 2009 blir bra och fint, finare finast.

1 kommentar:

Read me. Watch me. Be me. sa...

Det hoppas jag med. Det blir det, det måste det bli. 2009, nu jävlar liksom.