tisdag 2 december 2008

ctrl z

ni vet när man bara vill ångra sina handlingar som i word? liksom trycka ctrl + z steg för steg tills det är som det var innan. jag har under dagen läst ett par kapitel i min studentlitteratur, strukit under det viktiga i blyerts för att sedan göra anteckningar osv osv. sen fick jag den briljanta idén att jag skulle "färgkoda" allt på något sätt. dels med små neon post-its (jag jobbar inte på kontor för intet) och även med. överstrykningspennor. jag fixade fem (!) färger. nu har jag strukit över första sidorna med rosa och jag ångrar mig så jag nästan vill gråta. liksom, strecken var (och är) för mig omöjliga att få i jämn tjocklek, jag vet ju det! ändå ska jag hålla på. det var kluddigt redan vid första sidan, jag hatar kluddigt. och jag tror att det till och med blev mer otydligt nu när det är rosa. men jag kan ju inte sluta nu när jag börjat. första tio sidorna kan ju inte vara rosa och resten i blyerts. nu kommer jag aldrig vilja läsa boken igen för att det är så FULT, jag känner det redan.och såna här småsaker får hela mig att känna att det är bevis på mitt misslyckande, typ "buhu jag kan inte göra något rätt inte ens något så enkelt som att dra färgstreck i en jävla bok".

nu kommer jag inte kunna sälja boken heller.
den var dyr.

så vad gör man? kluddar i alla kapitel så det är jämnfult (och kanske otydligt) eller bara låter det vara som det är (fult alltså)?

4 kommentarer:

Anna sa...

hihihi. du är ju för gullig.

Jenny sa...

Jag är likadan. Gör jag fula anteckningar i början av blocket måste jag riva bort de där sidorna och börja om på nytt.

Tycker att du ska fortsätta med blyerts, eller bara med en färg, även om du kommer bli skitirriterad när du går tillbaka till början.

Att göra något sådant här tillsammans med pms är en dödsfälla!

pinsamt tyst. sa...

anna: gullig eller neurotisk!
jenny: jag måste ocksp riva ut sidor om jag skriver fel! skönt att man inte är ensam.
jag har bara använt en färg än så länge, men jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska fortsätta eller bara ha blyerts. blyerts än så länge.

Anonym sa...

Blyerts, jag skulle fortsatt köra på blyerts. Och post its i fina färger här och där.