söndag 7 september 2008

jag har haft herrbesök inatt

visserligen låg han på soffan, men i alla fall.
det var fina killkompisen som var full och ringde mitt i natten och han är verkligen så himla fin på alla sätt och ibland önskar jag att jag bara kunde bli kär i honom istället för jag inbillar mig att det skulle vara så mycket enklare, och jag gillar att folk tittar på oss som om vi vore ett par när vi går över katarina kyrkogård efter pannkaksbrunch och schack, för han är så jävla snygg, men oavsett hur fin och jättebra han är kan jag inte det, för jag är kär i någon annan till döds känns det som fastän det är skit just nu och vi ringer och är tysta, jag konstaterar att vi inte har något att säga varandra, han menar att det inte är ett problem, medan jag tycker att det är det värsta av allt, att man varken hörs eller ses och inte har behovet av att göra det, han säger att men då lägger vi på så slipper vi tystnaden och jag börjar gråta, säger att det inte spelar någon roll för det förändrar inte situationen, lägger på luren, ringer upp igen för att säga att jag inte vill att vi ska höras om det är så det ska vara, han säger om det är vad du vill och jag svarar att jag inte vet för jag vet inte alls jag vill bara att det ska ske på mina villkor, att vi inte hörs för att jag bestämt det och inte för att vi har någonting att säga varandra och jag tänker att det skulle lika gärna kunna vara slut nu för jag känner inte att vi är tillsammans inuti, det är bara tomt där, det gör ingen skillnad om man sätter ord på det, men sen börjar jag tänka på allt runt omkring att jag måste berätta för alla att nej, vi är inte tillsammans längre och jag vet att vi sade för alltid och för alltid med det blev visst inte så och oj oj, nej, och så skulle jag ändra status på facebook och det skulle kännas förnedrande sen skulle jag hångla med fina killkompisen och vara ledsen över att saker aldrig blir som man vill hur mycket man än vill det, man orkar inte hur mycket som helst, i alla fall gör inte jag det

5 kommentarer:

evelina hultqvist sa...

ärligt fint och sorgligt inlägg. tack för att man fick läsa.

Read me. Watch me. Be me. sa...

Är det värt det? Är det värt att det känns tomt inuti, och att det känns som att det dåliga har förstört massor? Är det värt det, för att du får vara med honom? I så fall ska ni ju vara tillsammans. Och försöka ta er ur det dåliga.

Om det inte är värt det - då är nog den hemska sanningen att det är dags att göra slut.

Om du lägger allt det praktiska åt sidan (vad ska alla säga, hur ska jag berätta osv), och känner efter ordentligt i magen, så har du nog ditt svar där. Magen brukar vara bra på sånt.

Och du - det praktiska löser sig alltid. Jag lyckades t o m bodela mitt i all sorg och gråt. Det gick det med. Och folk brukar vara mycket mer förstående än väntat, när man väl berättar.

pinsamt tyst. sa...

hemlig: fy för att bodela, men starkt. det rä svårt för ena stunden känner jag mig stark, jag vet liksom att jag klarar mig själv, för det har jag alltid gjort innan, men jag vill det inte. för jag vill att han ska vara en del av mitt liv. vi får se!

pinsamt tyst. sa...

ttt: tack!

Anonym sa...

Hej, du har fått en ny läsare och gud, jag känner igen mig i massor